بؤلوم :
پنجشنبه 16 خرداد 1392     یازار : شاهين
+ به یه ن

آشنايي با روش‌هاي لاغري بدون رژيم‌

سوپ بخوريد،‌ لاغر شويد

سعي كنيد قبل از غذاي اصلي سوپ بخوريد و تا حد زيادي معده خود را با آن پر كنيد و به اين ترتيب اشتهاي خود را نسبت به غذاي اصلي كم كنيد. براي تهيه سوپ از سبزيجات تازه و يا يخ زده نيز استفاده كنيد.

اگر مي‌خواهيد از وزن خود كم كنيد مراقب باشيد از سوپ‌هاي خامه‌اي پرهيز كنيد چرا كه مملو از چربي و كالري هستند.

از غلات كامل استفاده كنيد

غلات كامل حاوي فيبر‌هاي مفيد براي سلامت انسان بوده و سبب مي‌شوند ديرتر احساس گرسنگي كنيد. متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند به جاي مصرف نان سفيد، نان سبوس‌دار، به جاي برنج سفيد، برنج قهوه‌اي و تنقلاتي مثل بيسكويت سبوس جو، پاپ كورن يا غلات بو داده مصرف كنيد.

پيتزاي سالم بخوريد

سعي كنيد به جاي استفاده از گوشت در مواد پيتزا از سبزيجات استفاده كنيد. با انجام اين روش 100 كالري را از خود دور مي‌كنيد.

همچنين به جاي استفاده از پنير پر‌چرب از پنير كم‌چرب استفاده كنيد و قبل از اضافه كردن مواد پيتزا، يك لايه روغن زيتون روي نان بماليد.

از ليوان‌هاي باريك و بلند استفاده كنيد

اگر مي‌خواهيد بدون رژيم لاغر شويد براي كم كردن كالري‌هاي دريافتي از مايعات، به جاي ليوان‌هاي پهن و كوتاه از ليوان‌هاي باريك و بلند استفاده كنيد.

با استفاده از اين روش 30- 25 درصد از نوشابه، ‌آب‌ميوه يا هر نوشيدني ديگري را كم‌تر مي‌نوشيد و كالري كم‌تري دريافت مي‌كنيد.

در آزمايشات مختلفي كه در اين زمينه صورت گرفته مشخص شده به خاطر خطاي ديد، افرادي كه از ليوان‌هاي پهن و كوتاه استفاده مي‌كنند از مقدار بيشتري نوشيدني مصرف مي‌كنند.

چاي سبز بخوريد

نوشيدن چاي‌ سبز راهكار خوبي براي كاهش وزن است. تحقيقات حاكي از آن است كه چاي سبز به خاطر عملكرد فيتوكميكال‌هاي موسوم به كاتچين‌ها، سرعت موتور سوخت كالري‌ها در بدن را به طور موقت افزايش مي‌دهد.

در خانه غذا بخوريد

حداقل 5 بار در روز از غذاهايي كه در خانه تهيه مي‌شود بخوريد. اين روش يكي از بهترين روش‌هاي كاهش وزن است. براي تهيه سريع غذا، ‌بهتر است از قبل سبزيجات را خرد كرده و مرغ را پخته و گوشت را به قطعات ريز درآوريد و از كنسرو نخود فرنگي استفاده كنيد

از گن لاغري زنانه و گن لاغري مردانه استفاده كنيد

به زمان “مكث در خوردن” توجه كنيد

بسياري از افراد داراي زمان “مكث در خوردن” هستند و آن زماني است كه براي چند لحظه، چنگال يا قاشق خود را بر زمين مي‌گذارند. مراقب اين لحظه باشيد و پس از آن ديگر سعي در خوردن نكنيد. در اين لحظه سعي كنيد از صحبت با ديگران لذت ببريد.

اين مورد، علامت خاموشي است كه نشان مي‌دهد شما به اندازه كافي سير شده‌ايد و خيلي‌ها هستند كه به اين لحظه توجه نكرده و آن را از دست مي‌دهند.

بشقاب كوچك انتخاب كنيد

براي خوردن ناهار يا شام به جاي بشقاب بزرگ، از بشقاب كوچك استفاده كنيد. تحقيقات بسياري در اين زمينه انجام شده و همگي آن‌ها نشان داده‌اند كه استفاده از بشقاب بزرگ‌تر منجر به خوردن بيشتر و در نتيجه اضافه وزن خواهد شد.

براي كم كردن 200- 100 كالري در روز و كاهش وزن 9- 4/5 كيلوگرم طي يك سال، براي صرف غذا از بشقاب يا كاسه كوچك استفاده كنيد.

قانون 20-80 را امتحان كنيد

آمريكايي‌ها عادت كرده‌اند كه بيش از مقدار لازم غذا بخورند ولي مردمان اوكيناوا در ژاپن تا 80 درصد از حجم معده خود را پر كرده، يعني قبل از سيري كامل دست از غذا مي‌كشند و براي اين روش نام “هاراهاچي‌بو” را نيز انتخاب كرده‌اند.

محققان مي‌گويند يكي از بهترين روش‌هاي طبيعي براي لاغري، نخوردن 20 درصد از غذاي درون بشقاب است و خيلي از افراد اين نكته را فراموش مي‌كنند.

بيشتر اوقات غذاي بدون گوشت بخوريد

يكي از اصول كاهش وزن، خوردن سبزيجات است. افراد گياه خوار نسبت به افراد گوشت خوار راحت‌تر لاغر مي‌شوند چرا كه سبزيجات از جمله حبوبات داراي فيبر فراواني در خود هستند كه موجب كاهش وزن مي‌شود و آمريكايي‌ها به علت مصرف كم سبزيجات، ‌تنها نيمي از اين ماده مغذي را كه با حداقل كالري معده را پر مي‌كند، دريافت مي‌كنند